Comunicate de presa Comunicate de presa

Înapoi

Intalnire ministrul Petrescu Consiliul de Export+Cons monitorizare

 

COMUNICAT DE PRESĂ

 

București, 15 martie 2017: Alexandru Petrescu, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, a participat, astăzi, la o întâlnire cu structurile asociative din cadrul Consiliului de Export și Comisiei de Monitorizare, unde au fost identificate soluții pentru o mai bună promovare pe plan extern a producătorilor autohtoni.
 

"Experiența de management îmi permite să înțeleg perfect cât de importantă este prezența companiilor românești la târgurile internaționale, cât de mult se pregătește un producător pentru a avea acces la promovarea produselor sale pe piața internațională, de aceea vă asigur de o abordare guvernamentală a dificultăților pe care le întâmpină aceste companii, pragmatică, orientată spre business.
 

Actuala procedură de achiziții publice în baza căreia producătorii autohtoni au posibilitatea să-și extindă piața pe plan extern este nearmonizată cu nevoile reale ale mediului de afaceri. Această situație neplăcută nu există de ieri de azi, ci de ani de zile, nemulțumește o mare parte a firmelor care doresc să-și extindă activitatea pe plan extern și trebuie soluționată urgent.
 

Împreună identificăm cele mai bune practici în domeniu, din spațiul european, le discutăm într-un grup de lucru și refacem arhitectura generală a modului în care sprijinim activitatea de export pentru firmele participante în Programul de Promovare a Exportului", a declarat ministrul Alexandru Petrescu.
 

În cadrul ședinței a fost discutată și participarea României la Expoziția "Energia Viitorului" 2017 Astana, în perioada 10 iunie – 10 septembrie 2017, când va fi prezentat cel mai important proiect românesc de cercetare din ultima jumătate de secol "Extreme Light Infrastructure", proiect pan-european în domeniul fizicii nucleare. Sub sloganul "Energy of Light" pavilionul va prezenta România drept o țară a inovației și va oferi exportatorilor români oportunitatea să-și prezinte produsele pe o piață insuficient monetizată de companiile românești.

 

Biroul de presă al Ministerului pentru

Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat