Comunicate de presă Comunicate de presă

Înapoi

Participarea României la MIPCOM – 2018, Cannes, Franța

INFORMARE DE PRESĂ

 

 

Organizarea, în România, a unui eveniment regional dedicat pieței media din Europa Centrala și de Est a fost una dintre temele principale ale discuţiilor purtate de reprezentanții României prezenţi la Târgul internațional de conținut pentru televiziune, producție de film de televiziune, scurt metraj și documentar (MIPCOM 2018), desfășurat la Cannes în perioada 15-18 octombrie 2018.

 

Şapte firme româneşti au promovat producții de formate și filme de televiziune românești, alături de nume importante din industria divertismentului internațional. Cele șapte firme, reunite sub marca Creative Romanian Film Makers (CRFM), sunt: Alien Film Entertainment, Blue Film, Digital Cube, Malno, Mora TV,  StudioSet Production și Zucchero.

 

O mare parte din programul manifestării internaționale MIPCOM - 2018 a fost dedicată prezentării celor mai inovatoare producții și pachete de servicii din industria de televiziune mondială. Proiecțiile de film și formate inovatoare au fost urmate de discuții, seminarii și ateliere, la care au participat nume cunoscute din lumea divertismentului internațional.

 

Discuţiile de la standul României s-au referit la oportunitatea organizării, în România, a unui eveniment regional dedicat pieței media din Europa Centrală și de Est, dar și pieței media din bazinul Mării Negre. Evenimentul ar urma să beneficieze de participarea National Association of Broadcasters din America şi Reed Midem, cu un portofoliu de peste 550 de târguri la nivel mondial, în calitate de co-fondatori. La discuții au participat reprezentanţi ai patronatului din industria de profil şi ai MMACA și Ted Baracos, vicepreședintele de dezvoltare al Reed Midem, cel mai mare organizator de târguri din lume.

 

Un alt subiect important dezbătut cu firmele româneşti prezente la târg a fost pregătirea participării la ediția din aprilie 2019 a târgului MIPTV, desfășurat în paralel cu sezoanele culturale Româno-Franceze, evenimente ce vor avea loc pe perioada deținerii, de către România, a Președinției Consiliului Uniunii Europene.

 

Delegaţia română a prezentat, la Cannes, lansarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea industriei cinematografice în România - o inițiativă îndelung așteptată atât de companiile românești, cât și de producătorii și coproducătorii internaționali interesați să realizeze producții în țara noastră.

 

Reprezentanţii firmelor participante și-au exprimat disponibilitatea continuării prezenței românești și în anii următori, atât la acest eveniment, cât și la alte evenimente internaționale care au ca scop principal promovarea industriilor creative și promovarea creativității în cadrul filmului de televiziune, scurt metraj şi documentar.

 

Eveniment important al industriei mondiale de divertisment, MIPCOM 2018 reunește anual peste 13.000 de participanți din întreaga lume, peste 1.000 de evenimente și festivaluri de profil din întreaga lume fiind promovate în cadrul acestei manifestări. Pe o suprafață de peste 25.000 de metri pătrați, 4.700 de companii din 110 țări au concurat pentru a-și vinde producțiile unui număr de cca 5.000 de buyeri și distribuitori.

 

Participarea românească la cea de-a 34-a ediție a Târgului internațional de conținut pentru televiziune, producție de film de televiziune, scurt metraj și documentar a fost organizată de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț şi Antreprenoriat, în colaborare cu Federația Patronatelor din Industriile Creative – FEPIC.

 

 

 

Biroul de presă al Ministerului pentru

Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat