IMM – Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat
Image default
MMACA

O misiune de conservare a patrimoniului cultural al României: ÎNVIE TRADIŢIA

Peste 1200 de produse de artă populară românească, ieşite din mâinile meşterilor populari, autentice şi singulare, sunt reunite sub aceeași nume: „Învie tradiţia”, târgul online care urmăreşte conservarea tradițiilor autohtone, precum şi crearea unei comunităţi de sprijin pentru meşteşugari şi designeri români.

„Cumpărând produse autentice, realizate manual, putem face primul pas important pentru păstrarea tradițiilor și pentru susținerea comunităților de meșteșugari români”, este convingerea echipei tinere din spatele iniţiativei „Învie tradiţia”.

„Învie tradiția” este unul dintre puținele proiecte naționale care susțin păstrarea autenticității tehnicilor și materialelor cu care sunt realizate obiectele de artă populară românească, precum și transmiterea, din generație în generație, a secretelor și modalităților de realizare a obiectelor unice, care poartă amprenta originală rurală și istorică.

Antreprenorul Andrei Cucoş ne-a vorbit despre începuturile proiectului „Învie Tradiţia”, despre tradiţie ca parte a viitorului, dar şi despre „parteneriatul” cu programul Start-Up Nation: „Programul ne-a ajutat să demarăm cea mai mare parte a activităților – atât prin angajarea de resursă umană pentru pornirea business-ului, cât și prin achiziționarea de echipamente necesare producției și comerțului.”

Restul, admite antreprenorul, a fost multă muncă și pivotarea în jurul strategiei elaborate inițial. Proiectul a început prin mici experimente și interviuri în piața reală, întâlniri cu meşteşugari, pentru a testa validitatea iniţiativei şi a identifica publicul ţintă. Au apărut astfel primele relaţii comerciale şi s-au conturat nevoile pe care noul business le putea acoperi.

În timp, pe lângă zona de producție s-a dezvoltat şi cea de comerț, clienţii variind de la consumatorul individual, la retailer şi instituții publice.

Echipa „Învie tradiţia” îşi propune să le reamintească românilor ce înseamnă meşteşugul autentic românesc prin facilitarea accesului micilor producători locali la o piaţă de desfacere mult mai mare, prin intermediul unui magazin online.

În prezent, afacerea este într-o etapă de creștere și introducere de produse noi în piață, în vederea extinderii portofoliului de clienți și a plajei de colaborări, în special pe zona organizațională și instituțională. De asemenea, firma îşi propune investiții în infrastructură și logistică.

În anul 2018, cifra de afaceri a companiei s-a situat la nivelul de aproximativ 300.000 de lei.

„Pentru noi, a fost o experiență cu oameni profesioniști, de la care am avut de învățat multe lucruri”, ne-a spus antreprenorul Andrei Cucoş despre implementarea SUN.
„Sperăm să colaborăm în continuare la fel de bine, întrucât proiectul are nevoie și de sprijin pentru a realiza un aport cu adevărat consistent în comunitățile asupra cărora se răsfrânge activitatea noastră.”

Firma realizează activitățile de comerț prin magazinul online www.invietraditia.ro, care a devenit, de la lansarea sa, principala autoritate online pe acest segment de artă populară tradițională prin cele peste 1200 de produse de artă populară pe care le pune la dispoziția clienților săi.
Totodată, dispune de un spațiu expozițional în București, strada Mihai Eminescu, nr. 142, unde este și atelierul de producție. Depozitul de livrare pentru comenzile online se află în țară, din rațiuni de cost și efort logistic.

Principalul partener de retail din București sunt Librăriile Cărturești.

Articole asemanatoare

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor.. Accept Nu accept

Politica de confidențialitate
Skip to content